søndag den 4. februar 2024

Sisse biotop


Biotop ved Ferup sø


Jeg har været en del ude ved Ferup sø med min familie. Derfor har jeg valgt at bruge Ferup som mit biotop.
 


Som der kan ses på kortet ligger der en shelterplads. Ved shelterpladsen er der udsigt over søen, hvor det er tilladt at fiske. Der ligger 3 sheltere på området. De er lidt adskilt fra hinanden, så man behøver ikke ligge tæt, hvis der er andre på området. Det ene shelter skal ikke bookes, men skal anvendes efter først til mølle princippet. De to andre shelter kan bookes. Hver shelter har egen grill og bålplads og der er adgang til fælles multtoilet. 





Ferup sø er kunstig og blev skabt i år 1918. I 2008 byggede Kolding Kommune et stryg, så ørreder og andre fisk kan kommet til søen.




Ved søen er der en trækfærge, hvor man kan trække sig over på den anden side. På den anden side går der nogle får indhegnet, hvor det er muligt at komme ind til dem of klappe dem. 



Som kan ses på billederne og filmene, har jeg valgt at min biotop er ved  ferskvandssø og et grønt område hvor der er lidt træer og buskads.







1 kommentar:

  1. Hej Sisse - fint du har fundet en biotop - den ser spændende ud. Husk kun at bruge egne fotos på din blog ;-)
    Næste step er at finde 10 dyr + 10 planter og at afprøve 4 forskellige pædagogiske aktiviteter (se biotop opgaven).
    Hvordan gik det - kom I afsted på friluftslivstur?
    Vh Ida

    SvarSlet

Plantehold (opdatering) 2-4-2024

  Opdatering af plantehold Så blev det tid til at få plantet om eftersom det gik lidt i stå med spirringsprocessen og de forskellige sorter ...