Dyrehold opgave A (Chris)
Jeg er sikker på at en målgruppe, som dem jeg arbejder med
til daglig hvilke er borger i alderen fra 18 år til 60 år med dobbeltdiagnose,
ville have stort glæde af at tage ansvar for at passe og pleje et akvarie, men
virkeligheden er også at de ofte svinger så meget i deres beslutninger, så hvad
de kan tage ansvar for den ene dag, hurtigt kan ændre sig til den næste dag,
her er det ofte både deres psyke, stoftrang eller abstinenser der kan spille
ind. Så jeg har besluttet at sætte akvariet op herhjemme og derfor bliver
målgruppen for dette projekt mine 2 børn, Nayana på 6 år og Nexus på snart 4
år. Nogle af de ting jeg vil kigge på med det er at holde fisk vil være om det
kan skabe et rum her hjemme til fordybelse og ro, specielt ved min datter, da
hun har ADHD. Jeg vil også kigge på hvilken læring det giver børnene og om det
giver noget ekstra til vores forhold med et fælles tredje.
Akvariet er blevet opsat i vores køkken, da det er centralt
i vores hus, ligger mellem begge børneværelser, samt det er her vi opholder os
mest, da det er her mange lege med børnene forgår pga den store plads , så her
vil akvariet få meget opmærksomhed fra alle medlemmer af familien. Jeg vil i i
projektet have fokus på de 3 læringsforståelser, således at jeg her også kan
følge med i børnenes udvikling.
De 3 læringsforståelser er: opdagelsesfasen,
undersøgelsesfasen og refleksionsfasen.
De lærings tegn jeg vil kigge efter vil være:
-Lærer børnene at tage ansvar for fiskene.
-Udvikler de større viden, læring og forståelse for fiskene
og hvordan et akvarie virker, her tænker jeg på planter, ilt osv.
-Har mit ønske om low arousal fungeret, altså finder børnene
mere ro når de er sammen med fiskene?
Hej Chris.
SvarSletTak for dit indlæg. Jeg har kommenteret mere på nogle af dine senere indlæg. Du må gerne beskrive de 3 faser for opmærksomhed "in action", dvs. hvilke tegn ser du på eks. undersøgelsesfasen. Og husk også kildehenvisninger.
Vh Christoffer