søndag den 3. marts 2024

Chris aktivitet 1: Natur mandala

En af de aktiviteter jeg finder spændende er at lave natur mandalaer, da det er noget man kan fordybe sig i. Gode og dybe samtaler kan opstå både i jagten efter ting at dekorere med, men også imens man sidder og laver sin natur mandala. Det med at kunne fordybe sig finder jeg ekstremt vigtigt, da det er så vigtigt at kunne være til stede i nuet, især mine borgere har brug for at være tilstede i nuet, da de oftest hænger fast i fortiden, men også hurtigt kan være langt ude i fremtiden. Nuet er det vigtigste sted at være, her slipper man nemlig for grublerierne.

Jeg havde mine 2 natur eksperter med ude på min biotop og samle ting ind til vores mandalaer, de elsker at komme ud og rode i skoven og der gik virkelig sport i af få samlet ting ind til det og hurtigt havde de fyldt to bæreposer.

Efter en god madpakke og lidt leg, gik vi igang med at lave vores mandalaer og hold da op, de to var kreative, det var super godt at se hvordan de fordybede sig i det og de var meget stolte af resultatet.










1 kommentar:

  1. Hej Chris.
    Tak for dit indlæg. Det er nogle flotte motiver i får lavet, og jeg synes dine beskrivelser af fordybelsen i indsamlingen af materialer. Her kan du måske skele til noget bushcraft litteraturen fra seminardagen d. 2 marts. Det åbner en mulighed for at koble de håndværksmæssige aspekter ved udelivet til noget naturfagligt gennem sankning af materialer.

    SvarSlet

Plantehold (opdatering) 2-4-2024

  Opdatering af plantehold Så blev det tid til at få plantet om eftersom det gik lidt i stå med spirringsprocessen og de forskellige sorter ...