søndag den 24. marts 2024

Dyreholds Logbog (Chris)

 Uge 7

Akvariet, pumpe, varmelegme, grus, en kunstig plante, en ægte plante og en bus som min søn ville have, at fiskene skulle have til at skjule sig i. Akvariet skal stå i 1 uge med vand i før fiskene kommer i.


Uge 8

Afsted til bonnies dyrecenter i Esbjerg for at købe fisk, børnene var helt vilde,  ïsær min søn ville gerne have mange flere fisk end de 4 Guppyer, som jeg havde valgt vi skulle nøjes med, han mente at vi skulle have mange flere, især de store guldfisk til have dammen mente han sagtens kunne være i vores 30 liters akvarie. Da vi kom hjem kom vi guppyer op i vandet, hvor de først lå i den pose vi have fået dem i fra butikken i 1 time før vi satte dem ud. De var meget forvirrede da de blev sluppet løs og holdte sig mest i det ene hjørne ved pumpen.




Uge 10

Guppyerne er faldet godt til i akvariet. Min datter Nayana mener at den ene Guppy hun har givet navnet Striber er gravid. Nayana har lånt en bog på biblioteket omkring akvarier og fisk og den læser vi flittigt i hver aften. Min søn Nexus er meget stolt af sin fisk som har fået navnet Dos. Børnene skftes til at fodre fiskene morgen og aften og de sætter en stor ære i det og de husker det hver eneste dag. Det lille akvarie er virkelig blevet samlings punktet og de står flittigt og studerer fiskene flere gange dagligt.


Uge 12
Nayana fik dælme ret, da vi vågnede i morges var der pludselig 4 små baby guppyer. Hvilket har startet en lang snak med børnene om hvordan guppyer bliver gravide og hvordan de yngler. Samt at de godt kan finde på at spise deres unger, hvilket børnene ikke er helt tilfreds over.




1 kommentar:

  1. Hej Chris.
    Tillykke med forøgelsen af din fiskebestand. Jeg forestiller mig at der kun øger interessen.
    Vh Christoffer

    SvarSlet

Plantehold (opdatering) 2-4-2024

  Opdatering af plantehold Så blev det tid til at få plantet om eftersom det gik lidt i stå med spirringsprocessen og de forskellige sorter ...